Bezpłatne sms-y

Bezpłatne sms-y

Bezpłatne informacje o awariach prądu, przerwach w dostawie wody i innych ważnych wydarzeniach na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie
PL EN DE
Twój kontakt w ważnej sprawie - kontakt@strzelce.pl

Zameldowanie

KARTA SPRAWY

Nazwa referatu: Urząd Stanu Cywilnego

Tytuł sprawy:

Zameldowanie na pobyt stały

Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące

Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie

Osoba kontaktowa: Inspektor USC Julita Górska

Miejsce załatwienia: Urząd Miejski Strzelce Krajeńskie ul. al. Wolności 48 parter pokój nr 5.

Telefon kontaktowy: 95 7636305.

Adres e-mail: ewidencja@strzelce.pl

Sposób załatwienia:

Czynności zameldowania na pobyt stały i czasowy trwający ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego na piśmie lub zgłoszonym do protokołu w urzędzie gminy właściwym ze względu na nowe miejsce pobytu osoby. Obowiązek zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące musi nastąpić najpóźniej w 30 dniu zmiany miejsca pobytu.

Aby dokonać zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu stałego lub czasowego. Wymeldowanie to następuje automatycznie przy zameldowaniu w nowym miejscu.

Za osoby niepełnoletnie lub ubezwłasnowolnione obowiązku zameldowania dokonują rodzice lub opiekunowie prawni.

Zameldowania noworodka na pobyt stały dokonuje właściwy Urząd Stanu Cywilnego w miejscu pobytu stałego matki lub tego z rodziców u którego dziecko faktycznie przebywa albo w miejscu określonym przez sąd opiekuńczy.

Osoba dokonująca zameldowania na pobyt stały otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania. Osoba dokonująca zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące otrzymuje na wniosek zaświadczenie o zameldowaniu ważne do czasu upływu terminu zameldowania.

Miejsce składania/odbioru dokumentów:

Urząd Miejski ul. Al. Wolności 48 parter pokój nr 5.

Wymagane dokumenty:

- dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości

- wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego”

- wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”

- tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, akt notarialny, orzeczenie sądu) – do wglądu

- pełnomocnictwo do zameldowania i dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie jego tożsamości – w przypadku gdy zameldowania dokonuje pełnomocnik.

Czas realizacji: niezwłocznie

Opłaty:

Nie pobiera się opłaty za czynności zameldowania.

Opłata skarbowa w wysokości 17 zł. za pełnomocnictwo oraz za wydanie na wniosek zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy na konto:

Urząd Miejski Strzelce Krajeńskie ul. Al. Wolności 48: 28 8362 0005 0399 1819 2000 0010

Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.

Tryb odwoławczy: nie przysługuje

Uwagi: brak

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2017.657 ze zm.) oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity Dz. U. 2015.1852 ze zm.)

Załączniki:

Formularz zgłoszenia pobytu stałego

Formularz zgłoszenia pobytu czasowego ponad 3 miesiące

 

Dane osoby, która wytworzyła informację: Inspektor Julita Górska

Dane osoby, która odpowiada za treść: Kierownik USC Bożena Dubel